wtorek, 27 lutego 2018

Kolekcja "Znaczki Pocztowe Świata"

Kolekcja Hachette i Ja przedstawiamy


Moja skromna kolekcja znaczków znacznie się rozrośnie ^_^ 



Jakoś na początku roku ujrzałem w telewizji reklamę firmy Hachette, która oferuje kolekcję znaczków świata. Nie mogłem sobie odmówić i zaraz następnego dnia zrobiłem turnus po mieście, żeby znaleźć pierwszy numer. Niestety nigdzie nie było! :( Co mnie szalenie zaskoczyło na kilka kiosków przysłali jedynie 4 egzemplarze pierwszego numeru, które rozeszło się jak ciepłe bułeczki o poranku. 

Mimo to nie poddałem się i na stronie internetowej zamówiłem sobie prenumeratę. Czekałem na nią miesiąc(!) ale w końcu się zjawiła ^_^ Dzisiaj kurier Poczty Polskiej dostarczył mi pudełko tak bardzo wyczekiwane. Rzuciłem się na nie i moim oczom ukazało się takie oto wnętrze: 


Otrzymałem trzy pierwsze numery kolekcji "Znaczki Pocztowe Świata", która na chwilę obecną prezentuje się bardzo interesująco. 

Każdy numer zawiera: 
Znaczki Specjalne, które przedstawiają dany aspekt związany z wielkimi wydarzeniami historycznymi. W zeszycie znajduje się szeroki opis tego, co znaczek przedstawia, z jakiej pochodzi serii oraz jaki przedmiot lub wydarzenie przedstawia.
Znaczki Pocztowe Świata, które pochodzą z konkretnego kraju. W każdym numerze, w tejże sekcji, jest opis danego kraju oraz jego historia. Ponadto na kolejnych stronach jest opis znaczków, m.in.: co przedstawiają. 
Kolekcje tematyczne, w tej tematyce znaczki albo tworzą jedną serię albo pochodzą z różnych krajów, jednak razem poruszają konkretny temat. W zeszycie również jest opis, który dotyczy prezentowanego przez znaczki tematu. 

Zeszyt zawiera również rozdział "Świat znaczków". W tym rozdziale poruszany jest temat historii znaczków oraz na czym polega filatelistyka a także terminologie filatelistyczną

























W pierwszym numerze otrzymałem cztery znaczki specjalne. Dwa z nich przedstawiają budowle religijne (kościół protestancki w Warszawie z 1777 roku; cerkiew prawosławną w Warszawie z 1868 roku) pozostałe dwa znaczki są o tematyce II wojny światowej, które pochodzą z serii "Wojna Obronna 1939". Znaczki przedstawiają bitwy, które odbyły się na terenie Polski na początku II wojny światowej. Pierwszy przedstawia obronę Wizny (7-10 września 1939 roku) i portret dowódcy, kapitana Władysława Raginisa. Drugi znaczek przedstawia bitwę o Tomaszów Lubelski (17-20 września 1939 roku) i portret generała Antoniego Szyllinga. Prócz znaczków specjalnych moja kolekcja poszerzyła się o 10 znaczków, które pochodzą z Kuby. W pierwszym numerze Kolekcja Tematyczna przedstawia dinozaury (triceratops, pteranodon, stegozaur, iguanodon, minmi paravertebra). A także 11 znaczków z całego świata.




Byłbym zapomniał. Pierwszy numer zawiera również prezent w postaci złotego znaczka "Penny Black" - specjalna edycja upamiętniająca pierwszy znaczek świata. 



Drugi numer zawiera aż 30 znaczków. W ich skład wchodzi znaczek specjalny, który przedstawia Hipolita Cegielskiego, upamiętniający 70. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. 5 znaczków pochodzących z Rumunii. 10 znaczków o tematyce "Przestrzeń kosmiczna". 14 znaczków z całego świata. 




Numer trzeci, ostatni w tej przesyłce zawiera również 30 znaczków. W tym znaczek specjalny, który przedstawia Joachima Lelewela, 5 znaczków z Meksyku, 5 znaczków o tematyce "Obrazy i inne dzieła sztuki" oraz 19 znaczków z całego świata. 




Na dzień dzisiejszy jest to cała kolekcja "Znaczki Pocztowe Świata", ale już nie mogę się doczekać kolejnej przesyłki, w której między innymi będzie znaczek z wizerunkiem Benedykta Dybowskiego oraz znaczki o tematyce Igrzysk Olimpijskich. 

No i jeszcze zalety prenumeraty. W pierwszej przesyłce otrzymałem pęsetę gratis. W drugiej otrzymam lupę a w trzeciej ząbkomierz :) 


To tyle na dzisiaj.
Trzymajcie się ciepło.
Pozdrawiam ja, czyli Kamil :)

12 komentarzy:

  1. Widzialam gdzieś reklamę w telewizji tej prenumeraty. Ale ja nie fascynuje się aż tak znqczkami. U mnie rządzą pocztowki. Ale bardzo fajnie Ci się kolekcja powiększy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też zamierzam zbierać tą kolekcję, czekam na pierwszą paczkę z numerami 3-5.

    OdpowiedzUsuń
  3. z tego co mi odpisalo hachette to będą wysyłać na początku kwietnia numery 4-5 lub 3-5 w zależności od opcji prenumeraty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero?! To sobie poczekamy na następne przesyłki... ;)

      Usuń
    2. ja zamawialem 9 lutego. Wczoraj chyba 5 numer ukazal się w kioskach.

      Usuń
    3. Też zamawiałem jakoś z początkiem lutego..

      Usuń
    4. ale od 1 numeru. Ja zamawialem od trzeciego. Myślałem że wyślą w ciągu miesiąca a tu beda dwa.

      Usuń
  4. no i paczka przyszla, ale dopiero potem zobacze jak zawartosc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie też przyszła - dzisiaj. Jest kilka interesujących pozycji ;) w tym tygodniu dodam to wszystko tutaj.

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy sposób na zdobycie wielu znaczków z różnych stron świata. Szkoda, że nie ma takich gazet z biletami, bo na pewno bym kolekcjonowała :) Ja kolekcjonuje bilety komunikacyjne, ale mam również na wymiane znaczki. Może okażą się interesujące: http:/biletykomunikacyjne.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbierać można wszystko... ale z biletami spotkałem się pierwszy raz. Zajrzałem na Twojego bloga i myślę, że będę tam zaglądać częściej ;) Swoją drogą kilka lat temu w Trójmieście były bardzo ładne bilety; gdzieś powinienem je mieć (o ile ich nie wyrzuciłem). Powodzenia w powiększaniu kolekcji ;)

      Usuń
  6. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie podziękowania za pozostawienie komentarz i przeczytanie posta. To bardzo ważne - i niezmiernie miłe - dla autorów i twórców.