piątek, 21 lutego 2020

Kolekcja "Znaczki Pocztowe Świata" - przesyłka 26

Witajcie moi Drodzy.! ^_^

Przyszła pora na kolejną paczkę z następną porcją znaczków. Tym razem biała koperta leżała na biurku, jak tylko wróciłem z pracy. Co tym razem znajdowało się w kopercie? Sporo dobroci, ale po woli... 

Zapraszam :)





W zeszycie o numerze 52 znalazła się kolejna garść znaczków z Togo. Kolekcja tematyczna w tym numerze dotyczyła kotów, natomiast znaczek specjalny przedstawia ważkę - świtezianka błyszcząca. Ponad to w tym numerze otrzymałem kolejną kartę do segregatora. 



















Ale co najważniejsze i najśmieszniejsze zarazem... na okładce widnieje znaczek z Togo, który przedstawia zabytkowy samochód z 1913 roku - niejaki Peugeot Bebe, natomiast w woreczku znajdował się znaczek przedstawiający karasia chińskiego. Ot zabawna ciekawostka. 

Podobną sytuację miałem na początku prenumeraty i, owszem, złożyłem telefoniczną reklamację i pani przez telefon oznajmiła, że "ten jeden raz pójdzie mi na rękę". Po jakimś czasie otrzymałem (całkowicie za darmo) raz jeszcze ten sam numer. I co się okazało? Z tą samą pomyłką! Na marginesie powiem, że tam chodziło o znaczek z kolekcji "znaczki świata", ten sam znajdował się w miksie. Zatem w jednym numerze otrzymałem dwa takie same znaczki. Uznałem wtedy, że po to prenumeruje tę kolekcję, by mieć znaczki unikatowe w swej kolekcji. 


Dziś doszedłem do wniosku, że nie będę się drugi raz wygłupiać i dzwonić tam, by znowu otrzymać tę samą porcję znaczków. Zamiast samochodziku mam rybkę. Tak też można ^_^  Na tym kończę szybką dygresję. Wracajmy do omawiania... 


W tym numerze przeczytamy ciekawostki na takie tematy jak:

1. Powszechne znaczki pocztowe w Hiszpanii;
2. Ważki (III) - dział poświęcony tematyce znaczka specjalnego;
3. Togo - garść informacji o kraju pochodzenia znaczków oraz o samych znaczkach;
4. Mniejsze gatunki z rodziny kotowatych - dział poświęcony znaczkom z kolekcji tematycznej.


* * * * * * 


Drugi zeszyt - numer 53- zawierał kolejną porcję znaczków z Czechosłowacji. Kolekcją tematyczną w tym numerze są "Szybowce" , natomiast znaczek specjalny przedstawia znaczek z serii "Ochrona środowiska". 



















Ten zeszyt zawiera ciekawostki o:

1. Franczyzy pocztowe;
2. Malarstwo krajobrazowe - dział poświęcony jegomościowi ze znaczka specjalnego;
3. Czechosłowacja - garść informacji o kraju pochodzenia znaczków oraz o samych znaczkach;
4. Szybowce - dział poświęcony znaczkom z kolekcji tematycznej.


* * * * * *  


Na dziś to tyle. Znaczki oczywiście wspaniałe i kolekcja znów powiększyła się o sporą ilość maleństw. W tym niecodzienna (choć dla mnie druga) zabawna pomyłka. 

Sądzę, że na dzisiaj to tyle, ale widzimy się już w poniedziałek w kolejnym wpisie.

Trzymajcie się ciepło
Miłego weekendu wszystkim
Pozdrawiam Was ja
Kamil






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie podziękowania za pozostawienie komentarz i przeczytanie posta. To bardzo ważne - i niezmiernie miłe - dla autorów i twórców.