poniedziałek, 28 września 2020

#317 - Malediwy

 


Kraj

Malediwy

Stolica

Male

Waluta

Rupia malediwska (MVR) 1 rupia = 100 lair

Rok wydania

31.10.1977

Wartość

2L

Opis

Znaczek pochodzi z serii wydanej z okazji 50. rocznicy pierwszego lotu transatlantyckiego i przedstawia Lindbergha stojącego przed samolotem Spirit of St. Louis


Charles Augustus Lindbergh - urodził się 4 lutego 1902 w Detroit, zmarł 26 sierpnia 1974 w Kipahulu na Hawajach. Był amerykańskim pionierem lotnictwa. Wsławiony pierwszym samotnym przelotem między lądem Ameryki Północnej a Europą bez międzylądowań w 1927. Generał brygady US Army, doktor honoris causa Uniwersytetu Illinois i innych uczelni. Pierwszy „Człowiek Roku” magazynu „Time”.


Spirit of St. Louis – amerykański samolot rajdowy, skonstruowany dla Charlesa Lindbergha dla dokonania przelotu nad Oceanem Atlantyckim.


Samolot był dostosowaną, dla potrzeb planowanego przelotu nad Atlantykiem, wersją seryjnie produkowanego modelu Ryan M-2. Planowana przez Charlesa Lindbergha trasa wytyczona została między Nowym Jorkiem a Paryżem, zaś zakup samolotu sfinansowały organizacje finansowe z Saint Louis, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie. Maszyna została oblatana w kwietniu 1927 roku. Miesiąc później 20 maja rozpoczął się trwający 33 i pół godziny lot na liczącej 5800 km trasie Nowy Jork–Paryż. Charles Lindbergh tym lotem jako pierwszy samotny pilot pokonał Atlantyk bez lądowania (przed nim Atlantyk pokonali Brytyjczycy John Alcock i Arthur Whitten Brown na samolocie Vickers Vimy).


Jednoosobowa, oszklona kabina pilota pozbawiona była przedniej szyby, której rolę przejął wmontowany peryskop. Samolot miał konstrukcję mieszaną. Był górnopłatem zastrzałowym, którego kadłub stanowiła spawana z rur stalowych kratownica, w przedniej części kryta blachą w tylnej płótnem. Skrzydła, podparte parą zastrzałów z każdej strony kadłuba, były drewnianą konstrukcją dwudźwigarową pokrytą w części sklejką i płótnem. Zarówno w kadłubie jak i w skrzydłach znajdowały się zbiorniki paliwa mogące pomieścić ponad 2000 l paliwa. Powierzchnie sterowe stanowiły nieoprofilowane i podparte zastrzałami, zbudowane na szkielecie z rur stalowych, pokryte płótnem ruchome elementy zewnętrzne samolotu. Stałe podwozie składało się z amortyzowanych gumą, trójgoleniowych dwóch kół i płozy ogonowej. Urządzeniem napędowym było stałe, dwupłatowe, metalowe śmigło.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie podziękowania za pozostawienie komentarz i przeczytanie posta. To bardzo ważne - i niezmiernie miłe - dla autorów i twórców.