wtorek, 24 lipca 2018

Kolekcja "Znaczki Pocztowe Świata" - przesyłka 6

Człowiek sobie uczciwie sprząta piwnicę i tnie drzewo na zimę. Potem urządza poszukiwania nieznośnego kota, który ukrył się pod choinkami, aż tu nagle do furtki podjechał listonosz.

- Przesyłka, dla Kamila. - powiedział, a raczej wykrzyczał z odległości dobrych kilkunastu metrów.

Mama była szybsza i odebrała przesyłkę, ponieważ ja musiałem schować nieznośnego kota do domu. Odbieram przesyłkę w ręce, a tu co? A tu Hachette.! :)

Wszystkiego bym się spodziewał, ale nie tego i nie dzisiaj... mimo to bardzo miła i sympatyczna niespodziewajka :)

Zapraszam do oględzin... cóż to mamy w szóstej przesyłce...





W tej przesyłce otrzymałem zeszyt 12 i 13. 

W zeszycie 12 znaczki świata pochodziły z nieistniejącego już kraju - Czechosłowacji. Kolekcją tematyczną były kwiaty, a konkretniej orchidee (storczyki). Natomiast znaczkiem specjalnym był znaczek prezentujący sokoła. 



Prócz samych znaczków zeszyt zawiera garść ciekawych informacji, nawet tych historycznych o znaczkach pocztowych. W tym zeszycie przeczytamy takie działy jak: 

1. Dokumentowanie znaczka pocztowego,
2. Kino a sokoły - dział odnośnie znaczka specjalnego. Ten dział zawierał wzmiankę o moim ulubionym filmie, jakim są Gwiezdne Wojny ^_^ ot, taka ciekawostka.
3. Kilka stron poświęconych krajowi, z którego są znaczki 
4. Ostatni rozdział zawiera informacje na temat kolekcji znaczków tematycznych - Orchidei 


W zeszycie 13 znaczki świata pochodziły z Benina. Kolekcją tematyczną były dziecięce ilustracje, natomiast znaczkiem specjalnym był trzeci znaczek z serii Rodzima Fauna, na znaczku widnieje kozioł. 



Dodatkowo w tym numerze otrzymałem kolejną kartę na znaczki specjalne oraz kartę do zeszytu na znaczki. Prócz samych znaczków zeszyt zawiera garść ciekawych informacji, nawet tych historycznych o znaczkach pocztowych. W tym zeszycie przeczytamy takie działy jak: 

1. Poczta lądowa.
2. Kozioł - dział poświęcony zwierzęciu ze znaczka specjalnego.
3. Dział poświęcony Republice Beninu.
3. Ostatnim działem jest dział poświęcony dziecięcej ilustracji. 

****

Myślę, że to tyle na temat przesyłki. Taka niespodziewana przesyłka zapewniła mi zajęcie na co najmniej godzinkę, jeśli nie dwie... albo i więcej ^_^  Tymczasem ja Wam dziękuję za dzisiejszą uwagę i zapraszam na jutrzejszy wpis o nowościach :)

Trzymajcie się ciepło,
Pozdrawiam Was ja
Kamil 



2 komentarze:

  1. Do mnie też dotarło i byłem lekko zdziwiony. Z drugiej strony, gdyby wysłali pod koniec miesiąca, to byłoby to 2 numery w plecy w stosunku do kiosku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dotarło dzisiaj? Może wtedy się zapomnieli a teraz chcieli wyrównać opóźnienie..? Kto wie... ważne, że dotarło i mamy kolejne dwa numery.

      Usuń

Serdecznie podziękowania za pozostawienie komentarz i przeczytanie posta. To bardzo ważne - i niezmiernie miłe - dla autorów i twórców.